Jump to content

John van Gelder

Spark Member
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

John van Gelder last won the day on December 26 2013

John van Gelder had the most liked content!

About John van Gelder

  • Rank
    Bass moet je niet horen, die moet je voelen
  • Birthday 05/24/1992
  1. Nee dat klopt niet, die zijn gewoon los te krijgen bij de dealer. Ik heb hem 2 jaar terug nieuw gekregen ivm ingescheurde rubbers, maar vraag me verder niet naar een product nummer want ik heb echt geen idee.
  2. En de foto's gemaakt op t Doel. Kwaliteit is niet geweldig omdat alles van facebook en whatsapp is geplukt. ( Hier was hij nog niet 2 cm gezakt ) Zo, dat was het weer, helaas heb ik nog geen foto's van de deurpanele met de speakers erin dus die volgen nog wel een keer.
  3. Sleepoog onder de bumper gemaakt, zit als verlenging aan het originele oog vast dus zonder gaten te boren. Auto nog 2 cm laten zakken. Achterkant had nog een cm gemogen maar dat zit hij echt op de bumpstop en dat rijd niet zo best. De bumpstop eraf halen is ook geen optie want dat zit de demper op het einde van zijn slag en dan gaat die stuk. Misschien in de toekomst een 45 band erom aan de achterkant dan is het ook opgelost. Heaven on Wheels Anderlecht.
  4. Weer eens een update, de audio speelt weer en beter dan ooit! Auto is nog 2 cm omlaag gegaan... We zijn weer naar Heaven on Wheels geweest en hebben wat foto's gemaakt in "Doel" bij antwerpen. De kofferbak op dit moment... bijna af. De RCA kabels netjes over de bodem gelegt, zijn niet te voelen door de isolatie en tapijt heen. Aan beide kanten zijn ze gemerkt met tie wraps voor kanaal 1 en 2 - kanaal 2 en 3 - en de sub. Nieuwe binnenverlichting, lekker eigenwijs. De meeste vinden het niets, des te meer redenen om hem te laten zitten.
  5. Nieuwe luchtfilter, word vervolgd. En de auto nog even goed gewassen vandaag, binnenkort maar weer eens gaan poetsen voor wat showjes. niet dat ik er veel af ga maar als we er staan moet het wel goed zijn. Zodra de RCA kabels binnen zijn hoop ik weer op een update. Tot dan!
  6. Weer een beetje verder... Een slechte foto maar alles is aangesloten op de speakerkabel na die legt er al in maar ik weet niet meer welke kabel waarvan is dus die moet ik voor het aansluiten nog even doormeten. Verder doet alles het, op het kasje ( zit nu een deksel op ) in de midden zitten de ventilatoren aangesloten. 10 stuks, 4 voor de aanvoer, 2 voor de doorvoer en 4 voor de afvoer. Ze zitten op een schakelaar zodat ze alleen bij langdurig hard spelen aan hoeven. Deurpaneel ontdreunen versie 3.0 Poly, plamuur, dynamat, mdf, pur en na het definitieve monteren ook nog wol tussen de binn
  7. De zekering voor de audio paste helaas niet meer in de kast dus die komt op de deksel. Verder vorderen de deurpanelen ook eindelijk, de rechtse portier is een heel eind naar wens. de bekleding laat op sommige plaatsen te wensen over maar er komt nog een "cover" over een deel heen zodat je daar niets meer van ziet. Ook de handgreep is inmiddels zwart gespoten. Verder moet ik de gaten van de speakers nog iets groter maken en een gat boren voor de tweeter maar in grote lijnen is het idee er. Dan de speakers nog.... Dikke spullen, echt heel blij mee hoe strak het er allemaal uit ziet.
  8. Weer wat gebeunt, het einde komt in zicht.... Aangezien de dubbeldin qua bediening niet zo beviel toch de keuze gemaakt weer voor een normale radio te gaan. Dus aller eerst moest er een fascia komen welke niet te krijgen is en zelfs in Korea niet te koop is. Naast de schakelaars komen zeer waarschijnlijk nog metertjes te zitten maar dit hou ik nog even in het midden. Ook moest er weer eens een nieuwe kabelboom komen, aangezien het nog steeds niet naar mijn zin zat en er water bij de relais kwam. Dus kabelboom 4.0 was een feit... Als basis heb ik een doos gekocht die officieel in een
  9. Update De auto is inmiddels terug en de schroefset zit er onder. Wat een wereld van verschil, de auto legt echt als een kart op de weg nu. Met de tijd wil ik hem nog wel wat laten zakken maar eerst een paar weken lekker rijden. Zoals je ziet is er achter een complete poot onder gezet welke in hoogte en demping instelbaar is. De losse veer komt daarmee te vervallen... Qua rijhoogte zit er nog wel wat ruimte in om te zakken, maar het belangrijkste is dat het niet meer aanloopt in de spatschermen en dat doet het nu niet. De rest zal de tijd leren, het blijft proberen. Onder de kap is he
  10. Verder zijn er uiteraard ook foto’s van de versterkers nadat alle bedrading definitief vast was gezet. Let niet op de zooi in de kuip van het reserve wiel, maar op deze foto is alle bedrading wel klaar in de koffer. Zelf ben ik er dik tevreden over als je ziet met welke gaos ik begon. Verder ben ik nog bezig geweest met een plaat voor de sub, zodat de kist geheel uit het zicht valt en de gril over de sub heen komt voor wat bescherming en naar mijn mening en wat mooiere afwerking. De plaat los voor de kist, de kist blijft deze kleur maar de plaat word zwart. De kist zal toch niet meer z
  11. Maar weer eens een update, inmiddels is de Spark alweer 3 jaar oud dus het word wel eens tijd het een en ander af te maken. Eigenlijk heb ik na de meeting in Emmer-Compascum alle kabels eruit gehaald om deze vervolgens beter te beschermen en alles gescheiden terug in de auto te plaatsen. Dit om storing te verminderen ( had ik al niet maar goed dat wil ik graag zo houden ) en te zorgen dat de dorpels weer terug pasten, dat laatste was nog al een probleem. Nu lopen de kabels als volgt. Linker dorpel : Speakerkabel links + remote versterkers. Midden onder mat aan de linker kant : De voedingsk
  12. Weer eens wat nieuws aan de auto... Vorige week eindelijk na een maand of 3 eens een hoedenplank gemaakt, nu word de volgende stap de zijkanten dicht maken tussen de kist en de kofferklep en een cover voor de kist met een gril voor de sub. Verder moet er achter de kist nog van alles worden afgewerkt kwa bedrading en koeling. Dat zal allemaal de komende tijd gaan gebeuren, als het weer mee zit... Alles uitzagen en de poort door laten lopen in de plank. bekleed, ondekant meteen voorzien van een laagje dynamat en noppenfoam. En dan het volgende..... Bling bling wieltjes zijn binnen!!! S
  13. Audio 3.0 maar eens begonnen. Met deze keur ook deurpanelen, een gepoorte kist, nog meer speakers en maximale voeding naar de versterkers. http://www.mijnalbum.nl/Foto-UK4NDTJK-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-6JKLG7J4-D.jpg Een kleine greep uit de voorraad. Hier onder een klein verslag van de kist. http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUSKLI4K-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GOHBDHP-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-VUSW4O3G-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3DOP4VF-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIN3EZLA-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-PCUMRDSS-D.jpg Wat verbouwde panelen.
  14. Alvast excussen voor de komende schokkende beelden. Uw netvlies kan bij het bekijken van de volgende chaos ernstige schade op doen... Tupperware doos voor de relais... lang leven de keuken leeg jatte De zekering houder, - interieur - light force - verlichting onderkant en us lights. - DRL Ondertussen een grote pestzooi Alles aangesloten op de relais, het deksel past nog net maar zit voor de zekerheid wel extra vast. Snel dicht dat ding.. Kabelboom, snap niet wat je bedoelt... Na het maken van de nodige aftakkingen ook de originele draden ingepakt. Kasje van de DRL,
  15. De spark staat weer voren!! Na 2 weken is het zover, het is af!! Logo van vore. Achterkant. Foto's zijn kut i v m waardeloos weer dus in wasbox foto's moeten maken... Idem Nog een wip... nieuwe mistlampen... mistlampen in style!! Setje compleet. Morgen gaat de spark naar binnen voor de bedrading onder/achter de motorkap/bumper op orde te maken. Als het allemaal weer tot leven is en ook daadwerkelijk werkt volgen er natuurlijk foto's. Gr
×
×
  • Create New...