Jump to content

Profiel John van Gelder


Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt tie dan. Naam : Wel bekend... Woonplaats: Staat in m'n profiel En de Spark, tsja. Komt hij hoor. Wat gedaan is - Kortere antenne Hifonics Voorspeakers 10 cm a 70 watt rms Hifonics Achters

Omdat het kan! !

Sweet car is a language spoken by all. Love it!

Komt tie dan.

Naam : Wel bekend...

Woonplaats: Staat in m'n profiel :banghead:

En de Spark, tsja. Komt hij hoor.

Wat gedaan is -

Kortere antenne

Hifonics Voorspeakers 10 cm a 70 watt rms

Hifonics Achterspeakers 4x6 a 70 watt rms

4 Kanaals Hifonics Titan series, 4x80watt rms.

Hifonics monoblock TSI1000-I

Hifonics sub ( MXT12D2 )

Hifonics CAP 1000 D Condensator ( 1 Farad )

Ramen geblindeerd

Voor 35mm en achter 30mm verlaagt

16 inch licht metaal ( 205 breed )

Iets getrokken 195/40/16 Toyo proxes bandjes

Deurpanelen 2 tonig gespoten.

Deurpanelen in 'Deens pluche' gestoken

Deurbakken grijs gespoten ( waren rood )

Dorpels omtrokken in stof.

Vloermatten in deens pluche

Rode Leds onder de dashboard

Rode leds in de deurbakken

Rode interieur verlichting.

RVS Uitlaatsysteem incl Downpipe en Katalysator

K&N luchtfilter.

Gechipt naar +/- 94 pk.

Gele koplampen

Gele Lightforce verstralers onder de kenteken ingezaagt.

Mistlampen vervangen voor oranje breedtepaaltjes.

US Knipperlichtunit.

Aan beide kanten 2 leds onder de dorpel als contour verlichting.

Luchthoorn

Stroboscopen op de voorkant

Kofferklep op het logo na gecleant

Logo aan de voorkant in carbon

Logo aan de achterkant in carbon

US kentekenplaathouder uit de bumper gezaagt zodat de EU houder op de bumper zit.

Witte zijknipperlichten

Windkappen op de voorportieren

( kuip ) stoelen ( Alcantare geworden )

achterbank bekleden ( Afspraak staat, word ook alcantara )

Rode inleg varvangen voor zwart.

Imperial zo nu en dan erop.

Kofferbak dicht gebouwt met audio.

Wat ik nog wil...

Nieuwe vloermatten met geborduurde opdruk.

Andere achterbumper welke wel aansluit op de uitlaat.

Licht gerookte achterlichten.

Rode kenteken verlichting

Subaru impreza of Cupra Front lip.

Zelf gemaakte diffusor.

Bakjes om de stoelen voor afwerking.

Deurpanelen bekleden i p v spuiten ( Is nu zwart geverft )

Zwaardere accu die de audio beter aan de gang houd ( Zodra de oude kapot is )

Zwaardere Dynamo ( Zodra de oude kapot is )

Zoveel mogelijk isoleren op alle mogelijke manieren.

Andere waanzin voor behouden.

Dan nog wat fototjes.

Foto-SAOJR4GF-D.jpg

Nog nieuw, naja een week of 3 oud was hij hier.

Foto-HUBDRN4W-D.jpg

Na het verlagen.

Foto-36GN37EI-D.jpg

Op dit moment

Foto-LUNUVKYQ-D.jpg

Grootlicht

Foto-6OCXFEH4-D.jpg

Barre spulle

Foto-KQL7HUJJ-D.jpg

Wat je het meeste te zien krijgt

En de uitlaat.

Groete

Edited by John van Gelder
Link to post
Share on other sites

Nu we toch ieder een eigen topic hebbe gooi ik hier de update's zeker ook maar neer. Neem aan dat het zo een beetje de bedoeling is....

naja, zojuist een van de 4 contour lampjes vervangen zodat de spark 'show' klaar is. Enkel de imperial er nog op en even wassen en dan kunnen we richting almere.

Zal zo ff een foto van de binnenkant neergooien.

Gr

Edited by John van Gelder
Link to post
Share on other sites

Foto-8FPQH6KD-D.jpg

Bediening van de verlichting onder de dash, de contourverlichting en de stroboscopen samen met het kasje voor de versterker welke er nog in moet komen. Dit laatste word uiteindelijk nog verplaatst naar elders op het dashboard.

Foto-G6XUWSTX-D.jpg

De kofferbak op dit moment, kwa bedrading legt alles klaar. Is nu een kwestie van wachte op de laatste dinge zoals de sub en versterker welke inmiddels bestelt zijn,

Foto-XAEKOMCT-D.jpg

Wat al binnen is, de 4 kanaals en wat bedrading en anders zooi.

Foto-BL4RMQHF-D.jpg

Front speakerkappen aangepast voor hifonics 10 cm speakertjes ( ATLAS serie )

Foto-SUJMU7FY-D.jpg

De hoedenplank met de hifonics 10x15 speakers ( TITAN serie ) Plank word nog aangepast naar 12 of 18 mm MDF zodat deze met de nieuwe sub niet gaan klapperen,

Foto-ZSKBKBPL-D.jpg

Front speakers nog een keer met de 4 mm speakerdraad eraan gesoldeerd voor betere en stevigere montage.

Foto-4CQOEBNI-D.jpg

Deurpanelen van deens pluche met de rode leds in de deurbakken.

-------------------------------------------------------------------------------------------

De RVS uitlaat en het K&N filter

Foto-PP4CRFEP-D.jpg

200 cels kat en een downpipe die 2 x de diameter heeft van de origineel

Foto-8TY4WBJI-D.jpg

Het filter.

Foto-VV7PP4OA-D.jpg

DUSSsss

Verdere foto's komen met de tijd wel.

Gr, john

Link to post
Share on other sites

Foto-CQCPTRDS-D.jpg

Foto-LAUMBOCX-D.jpg

http://www.showoffimports.nl/product.php?productid=24408

Ik denk dat dit het word, en als de stof degelijk aan doet dan komt de bank ook in deze bekleding te staan. Het is uiteindelijk wel geld gooi weg om goede stoele te gaan bekleden met leer. Dan een setje nieuwe zwarte vloermatten en de dorpellijste nog een keer spuiten ( over de stof heen ). Audio in orde maken ( is nu allemaal bestelt ) en dan loopt het project wel op z'n einde. Tot er weer nieuwe waanzin op tafel komt tenminste...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Project oorschade is van start!

Gistere een hoedenplank gemaakt met verzonken speakers en bakjes eronder voor de 'afwerking'... Alles van 18 mm MDF, en nu rest alleen nog een plaatje te maken wat het stoffere straks makelijker moet maken.

Vandaag de nieuwe kist ( 26 liter gesloten geval ) gebouwd, ook van 18 mm MDF en deze rechts in de hoek zijn plaats gegeven. De schuine kant van de kist wijst naar boven en de woofer zit daar dan ook in schuin naar achtere gericht. Eerdere plannen om een dubbelle kist te maken gevult met vogelzand zijn helaas wegens ruimtegebrek overboord... Het plan is om morge een schot in de midden te plaatsen waar de condensator plaats moet gaan vinden en dan links tegen de want ook een plaat te maken waartussen 4 draad einden komen en zo de versterkers zwevend te montere. Verder moet en dan tegen de bank nog een plaat komen ( van hartboord, ook wegens gebrek aan ruimte ) welke de kofferbak een geheel moet maken. Tussen het schot wat in de midden komt te staan, de rechter zijkant van de auto, de bank en de achterkant komt nog wel isolatie meuk om alsnog zoveel mogelijk te dempen.

Foto's volgen wel een keer, telefoon is op dit moment dood.

Aju!

Link to post
Share on other sites

Foto-KATXCDSE-D.jpg

Start van de hoedenplank...

Foto-87CEJMIH-D.jpg

Recht uit rechtaan is hij zo wel af.

Foto-MZ4YFYF7-D.jpg

T beest staat in ieder geval al uitgetekend.

Foto-PEG4POWJ-D.jpg

Hoe 1500 Watt Rms eruit gaat zien Xd

Foto-WSTSWLOB-D.jpg

Ondanks dat de hoedenplank vast komt te leggen toch een stekker ertussen voor noodgevallen. ( Bij een drugscontrole of zo haha, zulle we even in de kofferbak kijke..... )

Foto-GYVHXQD7-D.jpg

Stand van zaken, nu is het een kwestie van alles uit te meten en dan van hartboord allemaal platen te maken waar dan de stof omheen komt. Maar eerst de bedrading op orde maken, dan kunnen we dat nog een eind wegwerken.

Foto-XNXPP4XF-D.jpg

Dat dan weer wel...

Volgende week is de truckshow hier en daarna ga ik lekker vakantie houden. mss als er tijd is word de bedrading er dan met 14 dagen in geslingert zodat alles in ieder geval speelt. Als dan de stoele en in zitten laat ik eerst de achterbak bekleden en dan meteen al dat hartboord wat ik er dan zelf wel in zet met kit of zo. Zie ik dan wel, jullie gaan het wel zien.

@ Martijn / andere van hyves. Denk dat ik dit niet op hyves ga zetten i v m met diefstal etc, miss als het af is het totaalplaatje maar in ieder geval niet van hoe alles in elkaar steekt.

Gr

Link to post
Share on other sites

BTW, woofer weegt 10,4 kilo... versterkers 5,5 per stuk dacht ik. Zit een plaat MDF in van 270 bij 120 en die is bijna op. komt nog isolatie in en verstevigingen. Gok toch wel 50 kilo als t klaar is maar hij is nog niet echt gezakt van achtere. JAMMER JOH

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

De plaatjes....

Foto-4UIVKXIJ-D.jpg

Zo blijft het allemaal zitten, nu enkel nog een metertje stof hier en daar en de nodige ledjes erin janke.

Foto-88UNMWAR-D.jpg

Foto-QMBSQ7LH-D.jpg

Bedrading komt allemaal nog in pvc buis te leggen, dat stofzuigerslang achtige spul en natuurlijk overal nog hoekjes uit het hout halen zodat het strak zit.

Foto-XFCNQYZX-D.jpg

De kist, tilt je er een breuk aan :mrgreen:

Foto-ABCD4LSA-D.jpg

En waar ik ook wel blij mee ben :P Nu ff de truckrun rijden hier volgende week en dan de week erop de bestuurdersstoel erin klappe, gaten zitten er al. Kwestie van gordel stekkertje omsteken, hulpframe erin en gaan...

Gr

Edited by John van Gelder
Link to post
Share on other sites

Na 18 uur van noeste arbeid zitten de zetels erin, ik zeg eens... MAAR NOOIT MEER. Maar goed, in ieder geval is het resultaat daar, op naar de achterbank, dorpels en deurpanelen ( Zodra dat financieel weer mogelijk is... )

Foto-SGRRBH7V-D.jpg

Armsteun zit meer dan klem tussen de stoelen al schuiven die er wel probleemloos langs heen. En de kleur van de leuning is nagenoeg dezelfde kleur als de stoelen, de overbelichte foto doet echter anders denken maar dat is dan lekker jammer.

Foto-4ICN74GZ-D.jpg

Nu rest enkel nog om wat afwerking aan de vloer te doen door middel van een mdf bakje o i d welke de rvs plaatjes moet afdekken maar dat komt wel met de afronding van de kofferbak. Neem ik alles in 1 x mee zeg maar.

Zo, dat was m wel weer, volgende update zal de achterbank wel zijn denk ik. Die zou ik van de week wegbrengen maar ik ga nu eerst weer ff een beetje sparen...

Gr

Edited by John van Gelder
Link to post
Share on other sites

Thanks for the compliments, I must say, my english isn't the best ... But what luke says, the pictures say more than a 1000 words. So please, visit my topic once in a while en tell me what you think about it.

The next thing is the rear bumper, Martijn has contact with china and is ordering a new bumper for me without the hole for the exhaust ( You will find the pictures under here )

( I hope there are not too many mistakes in it :banghead: )

Op dit moment legt de achterbank eruit voor het bekleden. Ik krijg deze hopelijk aankomend weekend terug en gistere hebt ik de bedrading een beetje opgeruimt en vast gezet.

Foto-SBZ8N7NZ-D.jpg

Bedrading van de voorkant loopt door 1 buis.

Bedrading van de sub door 1 buis,

Bedrading van de hoedenplank ook door 1.

En dan de voeding enkel op plaatsen waar deze kan doorslijten.

Foto-YQINS36A-D.jpg

Het geheel nu, zit even een spanband overheen om alles op zijn plaats te houden. Zodra de bank ( en 2 meter stof ) terug is kan ik het bekleden en hier en daar wat rode lampen erin hangen. Daarna alle ruimte opvullen met pur of zo zodat alles wat nu nog kraakt als een huis komt te zitten. ( Daarnet ff met de stofzuiger in de weer geweest en dat hielp ook al aardig :mrgreen: )

Verders zijn we bezig met een nieuwe achterbumper, eigenlijk is dt de standaard LT bumper maar dan zonder het gat erin voor de uitlaat....

Foto-HKBHXIAY-D.jpg

Zo was het met dat ding in de bumper.

Foto-VV7PP4OA-D.jpg

NU, met eige gemaakt stuk gaas eronder zodat het nog ergens op lijkt.

Foto-YVQN64UA-D.jpg

Zo word het dan met de uitlaat er netjes onder. dan wil ik alleen nog een soort van diffusor beunen zodat je de uitlaat helemaal niet meer kan zien. ( die buis die van rechts naar links gaat )

En volgende week ff een Seat Leon Cupra lip bestellen ( hebt het ordernummer al ) En die eronder stampe, lijkt me ook wel wijs staan.

Gr, John

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...